Sanal Bir İlköğretim Okulu Deneyimi

Home / HABERLER / Sanal Bir İlköğretim Okulu Deneyimi

Sanal Bir İlköğretim Okulu Deneyimi

“Eğitimde teknoloji kullanımı değişik araştırmalarla da ortaya konulduğu gibi öğrenmeyi kolaylaştırıcı, kalıcılığı arttırıcı bir etkiye sahiptir. Çok yönlü uyaranlar, bireyleri, algıları daha açık ve bilgiyi daha özümseyici bireyler haline gelirler. Ancak teknolojiyi eğitimde kullanırken, bireyi farklı özellikleriyle kabul eden ve bu özelliklerine hitap eden bir şekilde kullanmalıdır. Eğer teknolojiyi sadece yenilikçi özelliğinden dolayı eğitim ortamına taşırsanız, yürüttüğünüz eğitime doğrudan bir katkısı olmayabilir. Bu şekilde bireyin sadace vizyonunu geliştirebilirsiniz ancak öğrenmenin etkililiğine bir katkı garanti değildir. Öte yandan günümüz dünyasında eğitim artık teknoloji tabanlı gidecektir. Artan nüfus ve dolayısıyla eğitim gereksinimi açısından Türkiye teknolojinin tüm olanaklarını kullanmak ve teknolojisini üretmek durumundadır. Tüm dünyada artık bir kavram olarak kendini gösteren dijital eşitlik kavramı ülkemizde hem dünya ile hem de ülke çapındaki oranı ile önemli bir olgudur. Artık gelişmişlik bireylerin dijital ortamlara erişimi ile eş oranlıdır. Türkiye genç nüfusunu, teknolojiyi öğrenen ve üreten bir potansiyel haline getirmelidir çünkü eğitim ve teknoloji konusundaki geri kalmışlık, bu ülkeyi, bu yüzyılda başka hiçbir konudaki geri kalmışlığın sarsamayacağı şekilde sarsacaktır.”

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi – Prof. Dr. Ferhan Odabaşı